Izolace K-Flex s AL fólií 20 mm
Kód: 2448Související produkty
Detailní popis produktu
UPOZORNĚNÍ PRO ZIMNÍ OBDOBÍ - Izolaci před použitím skladujte při teplotě nad 5°C!!!
--------------------
K-Flex H DUCT je izolační materiál na bázi syntetického kaučuku, vhodný pro izolace všech povrchů. Oproti standardním izolačním materiálům je vyroben se strukturou uzavřených buněk, tudíž je nenasákavý a svou práci odvede skvěle i tenká vrstva. Díky jeho antivibračním vlastnostem nemusíte pořizovat těžké bitumenové/asfaltové pláty a při použití tloušťky alespoň 20 mm vozidlo skvěle odhlučníte.
JAKOU VYBRAT TLOUŠŤKU?
Tloušťka 30 mm či lepení dvou vrstev na sebe se vyplatí pouze pokud plánujete vyrazit do extrémních podmínek, jako jsou oblasti rovníku či polární kruh. Ani takto tlustá izolace však nezabrání tomu, aby se váš vůz na přímém slunci rozpálil. Po ránu vám ale poskytne pár hodin navíc, než se vzduch uvnitř začne zahřívat. V našich běžných podmínkách vám vystačí tloušťka 15 - 25 mm. Na podlahu doporučujeme tloušťku 15 mm, aby se izolace bez problému vešla mezi konstrukční latě tvořící podlahový rošt. Tloušťku 6 - 12 mm využijete v obytných vozech, kde potřebujete ušetřit každý gram. V tomto případě počítejte s tím, že vás horko vyžene z postele o trochu dříve. V zimě takto malý prostor vytopíte poměrně rychle bez ohledu na tloušťku izolace (ale s tenčí izolací budete mít samozřejmě větší tepelné ztráty). V našich vestavbách obvykle používáme tloušťku 15 - 25 mm na strop a stěny, 15 mm na podlahu a 6 - 10 mm na přelepení bočních sloupků a nosníků.
INSTALACE:
1) Použijeme ředidlo C6000, papírové nebo látkové utěrky a odstraníme mastnotu a mazut tvořený z provozu vozidla (tento bod můžeme přeskočit u nových vozidel).
2) Za pomoci brusné houbičky (zrnitost nad 120) nebo brusného rouna, narušíme strukturu laku na všech plochách, které chceme izolovat.
Prostory prahů a lemů necháme bez zásahu. Jejich ochrana bude následovat v pozdějším bodě č. 8. Tato místa tedy necháme přibližně 10cm od spodní hrany volná a v případě, že má vozidlo kotvení bočních plastů skrz karoserii, vynecháme izolaci až po tuto výšku. |
Narušení struktury poznáte tak, že se původní lak přestane lesknout. POZOR, cílem je pouze zdrsnit povrch laku, nikoli se probrousit až na samotný plech! |
3) Použijeme ředidlo C6000, papírové nebo látkové utěrky a odstraníme prach z předchozího broušení.
4) Izolační pásy nařežeme na požadované rozměry tak, aby zakryly celou plochu bez nosníků. Nosníky necháváme v této fázi bez zásahu.
Dbáme na přesnost výřezu tak, aby K-flex pokryl celou plochu bez mezer, které se pak složitě dotěsňují. V případě, že je K-flex větší než plocha, tak jej zařízneme. |
U plechu s profily přidáváme na každý profil cca +1,5cm. Tímto způsobem Vám nebude při dolepování chybět několikacentimetrový kus. Platí pro standardní profily na střeše a podlaze. |
5) Za pomoci válečku nebo štětce (musí být odolné proti rozpouštědlům) naneseme lepidlo K414 na obě lepené plochy (stejný postup jako při lepení Chemoprenem) a vyčkáme krátkou dobu (cca 2 minuty) na zavadnutí povrchu lepidla. Poté instalujeme K-Flex.
Nenanášejte lepidlo K414 na více ploch najednou. Dojde k jeho zaschnutí a celý proces budete muset opakovat. |
PROČ POUŽÍVAT LEPIDLO K414, KDYŽ JE TATO IZOLACE SAMOLEPICÍ?
K-flex je výrobek určený pro vzduchotechniku a do obytných vozidel se začal používat pro jeho skvělé tepelně a zvukově izolační vlastnosti. Další výhodou je nenasákavost, velká odolnost a jednoduchá manipulace. K-Flex nahradil zastaralý způsob izolací netkanou textilií, dodnes používaných u některých renomovaných výrobců vozidel.
Problém ale nastává v letním období, kde díky obrácenému systému lepení (u vzduchotechniky je lepená strana chráněna samotnou izolací proti vnějším vlivům a u vozidel je lepená strana v přímém kontaktu s vnějšími vlivy). Samolepící vrstva odolává teplotám do 40°C, poté dojde ke ztrátě adheze a K-flex se pod vlastní vahou a teplotní roztažností sám odlepí a tudíž nebude fungovat. Při použití lepidla K414 dojde ke zvýšení teplotní odolnosti na 80-90°C, což je při letních teplotách, kdy karoserie dosahuje teploty cca 60°C, dostatečné. Lepidlo K414 je určené přímo k této aplikaci a nedoporučujeme používat jiná lepidla na podobné bázi, kde jsme při testování nedosáhli zdaleka tak dobrých výsledků.
6) Místa, kde dochází k napojení K-Flexu, přelepíme hliníkovou páskou. Pozor na levné náhrady, které se lesknou jako hliník, ale jedná se o klasickou lepicí pásku.
7) Nyní máme všechny hlavní plochy izolované a nastává další důležitý bod. Dutiny... Všechna místa, která nepokryje K-Flex vystříkáme konzervačním voskem INCOAT ML. Pokud jste přesvědčeni, že potřebujete teplotně izolovat i dutiny, učiňte tak pouze v horní části vozidla (ve střešních nosnících) a použijte k tomu 2K izolační pěnu. Dutiny na stěnách a dveřích neizolujte, zabránili byste tím odtoku zkondenzované vody do odtokových kanálků.
8) Zbývající volná místa (sloupky, nosníky) izolujeme až poté, co ke karoserii připevníme kotevní body pro nábytek a vybyvení.
9) Ochrana prahů. Na začátku návodu jsem se zmínil o vynechání izolace v prazích vozidla. Tyto prostory ochráníme několika nánosy antikorozního a penetračního nástřiku Incoat ML.
PROČ SE TENTO PROSTOR NEIZOLUJE, ALE POUZE OCHRAŇUJE PROTI KOROZI?
Vozidlo samo o sobě není difúzně uzavřený celek. Výrobci vozidel počítají s kondenzací vody na vnitřním povrchu karoserie, která pak stéká do nejnižšího místa, tedy k prahům vozidla a odtud otvory ven. Toto místo je kritické pro vznik koroze a lze jej ochránit antikorozními vosky, jako je Incoat ML. Pokud v tomto místě nanesete izolaci až do spodní části nebo v nejhorším případě vypěníte, zabráníte odvodu kondenzátu ven z vozidla a kromě dřívějšího korodování se dočkáte tvorby plísní a hub.
Čím to ještě zhorším? Viděl jsem spousty článků a návodů, jak vyzrát nad touto problematikou prostřednictvím parotěsné fólie. I kdyby toto bylo řešení, nikdo z lidí neprovedl její správnou instalaci. Navíc, vozidlo má přetlakové klapky, které při zavření dveří ochrání naše ušní bubínky a dovolí při zapnutém topení či klimatizaci odvádět vzduch ven z interiéru. I tato místa pouští vlhkost do karoserie vozidla. V případě, že nainstalujete parotěsnou zábranu, vlhkost bude snadno vstupovat do vnitřní části, ale těžko odcházet pryč.
Minerální/skelné/ovčí/lněné a jiné vaty - Drží vlhkost, sesedají a jsou ideálním základem pro tvorbu hub, plísní a prašnosti.
Polystyren - Nedokáže přilnout ke karoserii vozidla a v těchto místech nastává kondenzace vody. Pozor, polystyren je nasákavý, přestože se můžete setkat s opačným tvrzením.
Pěna - I v případě, že použijete nenasákavou a nehořlavou pěnu, budete mít velké potíže najít autoklempíře, který Vám bude ochotný karoserii v případě spravit. Nemusí to být v důsledku koroze, ale například u nehody, kde dojde k poškození karoserie.
Sunflex a podobné - Velmi nízká tepelně izolační účinost + nulová hluková izolace.
POTŘEBNÉ ODKAZY:
Tento článek/pracovní postup je vlastnictvím Home on wheels s.r.o.
Jeho kopírování, upravování a vkládání k vlastním produktům není povoleno.
Technické parametry K-FLEX H DUCT
Použití pro teplotní rozsah | do +85°C |
Skladování | +5°C až +30°C |
Tepelná vodivost λ podle EN 12667 (DIN 52612) | 0,034 W/(m-K) při -20°C 0,036 W/(m-K) při 0°C 0,038 W/(m-K) při +20°C |
Tepelná vodivost λ podle L10 EN 12667 (DIN 52612) | 0,040 W/(m-K) při +40°C |
Hořlavost podle EN 13501 | B-s3,d0 |
Korozní rizika | DIN 1988/7, pH neutrální |
Součinitel odporu difuse vodních par µ EN 12086 (DIN 52615) |
µ ≥ 5000 |
Doplňkové parametry
Kategorie: | Izolace a odhlučnění |
---|---|
Hmotnost: | 1.3 kg |
tloušťka: | 20 mm |
? tloušťka: | 20 mm |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.